Завідувачка кафедри іноземних мов для природничих факультетів Олена Манютіна:
Перші три тижні виснажливого марафону Карантин-2020 для всієї університетської спільноти став випробуванням на соціальну, інтелектуальну та моральну міцність. Він висвітлив деякі проблеми організації освітнього процесу в незвичних умовах, допоміг остаточно усвідомити необхідність розвитку 21st Century Skills для викладачів та студентів. З іншого боку, стресові ситуації завжди виводять на авансцену особистостей і цілі колективи, які за будь-яких умов прагнуть добре виконувати своє призначення. Свідченням тому – поради від Руслана Білоскурського, пости кафедри МПУіК, регулярні інформативні дописи колег і дискусійна платформа у групах Спільнота викладачів ЧНУ та Ukrainian Scientists Wordlwide, які для багатьох стали інформативною підтримкою і сигналом про те, що відсутність викладача в аудиторії не завадить йому/їй не тільки сумлінно виконувати свої обов’язки, але й підштовхне до саморозвитку, сприятиме пошуку нестандартних і творчих рішень.
Буденні обов’язки нашого колективу з 10 березня (6.03 карантин оголошено в м. Чернівці, 12.03 – початок загальнодержавного карантину) прикрасилися текстами, веселими (і не дуже) посиланнями на матеріали, смайлами, гіфками, мемами та всім тим, що дарує світ Інтернету. Для нашого колективу не вперше проводити тестування, обговорення, опитування та голосування в он-лайн режимі, проте виробничі наради і засідання кафедри теж плавно перемістилися в Телеграм і Google Meet. Викладачі КІМПФ протягом навчального року підтримують активний віртуальний навчальний простір, регулярно підтримують зв’язок з групами студентів через Viber, Telegram та ін., усі студенти отримують завдання, які перевіряються та оцінюються, отже навчальний процес не переривався ані на день. Тепер колектив кафедри намагається у складних умовах (техніка, світло, людський фактор) максимально залучити студентів до синхронного та асинхронного дистанційного навчання, шукаємо «підхід» до кожного, вчимося новим методичним прийомам, засвоюємо великий об’єм нової інформації, досліджуємо нові освітні платформи. У березні-квітні шестеро викладачів пройшли навчання основам користування Moodle, отримали відповідні сертифікати, розробили нові курси.
Кандидат філологічних наук, асистент кафедри Іван Паров’як:
Якщо виокремлювати труднощі, які виникали на початку карантину, то це проблема із користуванням корпоративною поштою: деякі студенти не знали своїх електронних адрес, паролів, чи не вміли користуватися ними. У перший тиждень роботи, через те, що у середньому кожен викладач забезпечує викладання у повноцінних 8-12 групах (15-20 студентів) найбільше часу було витрачено на вирішення цієї проблеми. Після подолання початкових перешкод, студенти швидко призвичаїлися і почалась робота у звичному режимі. Єдиною проблемою залишилось оцінювання, оскільки в межах заняття не достатньо часу, щоб оцінити усі види завдань студентів, тому їм доводиться надсилати свої роботи на електронну пошту, скриньку Dropbox , що спричиняє певне перенавантаження для викладача.
Звіт про роботу викладачів кафедри за І тиждень карантину з 10.03 по 16.03 в довільній формі було надіслано на електронну пошту, а за весь період роботи подано – за розробленою і затвердженою колективом формою. У кафедральній Телеграм групі викладачі діляться досвідом використання Zoom, Google Meet та ін.
Необхідно зазначити, що починаючи з другого тижня дистанційного навчання частина інформаційних і навчальних матеріалів подавалася студентській спільноті через спеціально-створену платформу Moodle. До слова, на кафедрі є четверо сертифікованих спеціаліста, які консультують інших співробітників колективу з цього питання. Більшість викладацького складу зареєстрована на двохтижневий курс «Основи користування Moodle», що буде сприяти якості використання ресурсу для дистанційного навчання. Протягом усього часу ведеться суворий контроль за дотриманням проведення всіх практичних занять відповідно до розкладу, усі зміни і перенесення пар фіксуються у кафедральному журналі обліку.
Тож, незважаючи на труднощі, незручності та новизну проблеми, вся університетська спільнота зорганізувалась для співпраці, студенти намагаються отримати максимум академічних знань, а викладацька команда сприяє у цьому прагненні, використовуючи всі вищенаведені компетенції сучасного викладача. При нагоді ділимося світлинами роботи колективу кафедри у теперішніх умовах.