27 квітня 2020 р. понад 30 викладачів фахових дисциплін англійською мовою Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича продовжили удосконалювати загальну педагогічну та іншомовну комунікативну компетентність у рамках науково-методичного семінару-практикуму «Алгоритм підготовки до викладання фахових дисциплін англійською мовою». Ініціатива колективу кафедри іноземних мов для природничих факультетів, підтримана ректором університету Романом Петришиним, першим проректором Василем Балухом, деканкою факультету іноземних мов Іриною Осовською, навчально-методичною та Вченою радою університету втілюється у життя й у дистанційному форматі. Розроблена відповідна програма підвищення кваліфікації педагогічних та науково-педагогічних працівників закладів фахової передвищої та вищої освіти з викладання дисциплін англійською мовою у формі серії науково-методичних семінарів-практикумів без відриву від виробництва. Після представлення та обговорення ідеї у грудні 2019 р. програма була опублікована на сайті університету 4 лютого 2020 р., у встановленому порядку затверджена на навчально-методичній раді Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича, 27 лютого 2020 року та Вченій раді університету 27 квітня 2020 р. Перший англійськомовний воркшоп «Мовна політика і практика: поняття «Викладання фахових дисциплін англійською мовою. Проблеми впровадження» у рамках цієї програми відбувся 29 січня 2020 року, 21 лютого 2020 окрім теми «Викладання англійської vs викладання англійською» учасники під керівництвом завідувачки кафедри іноземних мов для природничих факультетів обговорили актуальні питання забезпечення якості підготовки, організації та методів навчання студентів англійською мовою, розвитку ключових компетентностей майбутніх фахівців, вимог до викладачів ЕМІ та ESP. Більше 30 учасників активно залучилися до продуктивної дискусії щодо основних критеріїв ефективної лекції та інших сучасних ефективних методів навчання.Захід, організований 27 квітня, на мою думку, є підтвердженням бажання колективу викладачів фахових дисциплін англійською мовою розвивати професійну майстерність у будь-якому «віці та статусі», формі та просторі, свідчить про готовність витрачати найдорогоцінніший ресурс – свій час – для удосконалення викладання, вивчення та використання англійської мови в університеті. Тема «Аналіз потреб студента та планування лекцій» була представлена двома доповідачами: доцентами Оленою Манютіною та Тетяною Венкель. У форматі онлайн-конференції ми спромоглися представити презентації та обговорити аналіз потреб студента та викладача, проблеми організації дистанційного навчання з англійською мовою викладання. Особливої подяки заслуговує вдалий формат презентації доц. Венкель, яка привернула увагу активних учасників семінару до ефективних практик планування та проведення лекцій англійською мовою через оригінальний формат «шкідливих порад». Дякуємо учасникам семінару за активну участь, оптимізм та конструктивні поради! To be continued…